vrijdag 15 juli 2022

Stockholm


We hielden het droog vandaag tot we uit de metro stapten in Blasut (met een ° boven de a)  en op een hevige regenvlaag getrakteerd werden toen we naar de bushalte stapten voor onze eindhalte Flatenbadet.
Een hoofdstad bezoeken is altijd een beetje avontuur.  Het begon bij het binnenrijden van Stockholm, ik miste een afslag zodat we in nauwe straatjes van de voorstad verdwaalden.  Bij aankomst op de camperplek gebeurde de registratie volledig via selfservice.  Dit verliep heel vlot, ik kreeg de bevestigingsmail (weliswaar in mijn spambox), maar we kregen geen plastieken toegangkaartje zodat de slagboom niet wilde openen.  Gelukkig hielp een bejaard Nederlands koppel ons met hun kaartje.
Online kocht ik twee tickets voor het openbaar vervoer, ook dat is een avontuur op zich.  Rond de noen konden we dan eindelijk vertrekken met de bus en metro naar het centraal station waar onze wandeling van Reisroutes startte, goed voor een kleine 9 km.  
We waren wat gestresseerd vertrokken, we bezochten Stockholm niet in de juiste flow.  De stad is mooi, overal water, brede lanen, maar het was er wel druk en onoverzichtelijk.  Ik post wat meer foto's zodat je een indruk krijgt van de stad.  We wilden met ons ticket ook van de overzetboot genieten en namen bij het pretpark Tivoli de boot terug naar de oude stad Gamla Stan.
Moe gesjoold (zou een Zweeds woord kunnen zijn) arriveerden we terug tegen achten.  
Morgen trekken we verder, we hebben de hele stad doorkruist en hebben het voldoende gezien.

     Fotomontage

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten