woensdag 6 juli 2022

Löddeköpinge

Vandaag was het onze rustdag, hoewel we er momenteel niet veel van gewaar zijn.  Onze beide telefoon liepen simultaan af om kwart over 7 deze morgen.  We moesten ten laatste om 9 uur op de plek van inschepen staan en ik wilde nog voltanken in Duitsland, maar dat lukte niet omdat het tankstation via de kleine weg die mijn gps aangaf, onbereikbaar was.  
De boot vertrok even over 10 zoals gepland voor een tocht van 9,5 uur.  We hadden voor een ontbijt en avondmaal betaald, maar aangezien het restaurant enkel een uur na afvaart en een uur voor aankomst, open was, schoven we onmiddellijk aan tafel met een gecombineerd Engels en continentaals ontbijt.
De overtocht verliep stabiel, buiten het trillen van de motoren, voelde je geen enkele deining.  We vulden onze tijd met lezen, een tukje, wat zonnebaden en voor mij de Tour, want er was 4G aan boord dat het meestal deed.  Enkel de laatste drie kilometer voor de aankomst in Arenberg stokte het netwerk, zodat ik pas bij aankomst in Malmö wist wie er gewonnen had en dat Wout zijn gele trui nog net had kunnen redden.  
Het was wel even spannend, want we moesten de gasflessen afsluiten gedurende de vaart en ik wilde de koelkast/diepvriezer niet op de huisbatterijen laten draaien.  Gelukkig waren onze levensmiddelen nog in bevroren toestand en voelde de inhoud van de koelkast nog fris aan.  
Toen we de boot afreden, moesten we nog 43 km rijden tot onze overnachtingsplaats die ik had vastgelegd.  Maar het is het rijden waard,  we staan bij een pitoresk meer.  

     Fotomontage




Geen opmerkingen:

Een reactie posten