zaterdag 18 december 2021

Gavere

Een Portootje op tafel begeleid met wat borrelhapjes, de boordradio speelt een zacht muziekje, mijn telefoon staat rechtop in z'n Chinees houdertje met ervoor mijn blauwe-tand-toetsenbordje. Ik ben klaar voor mijn blogje nadat Oes Nest vijf weken op - de vroegere kippen - stal stond.
  
Gisterenmiddag parkeerde ik Oes Nest op de parking tussen Spil en gewezen zwembad, om daarna te genieten van de dagschotel: forel op één of andere wijze met slaatje en frietjes.  Sabrina dacht aan de lijn en koos voor een Italiaans brochettagerechtje.  Daarna reden we door naar de camperplaats in Gavere, nabij de brandweerkazerne en Schelde.  Ik was moe en legde me eerst even te rusten voor we in de voetsporen traden van de Gentenaars die bij de slag bij Gavere in de figuurlijke pan werden gehakt door het Bourgondisch leger van Filips de Goede.  Er werd in feite weinig gebatterd.  Toen al het kruid van de Gentenaars ontplofte voor het eigenlijk gevecht, vluchtten de meesten richting Schelde en verdronken er omdat ze de eindtermen niet hadden gehaald.

Vandaag werd het een zondagse maaltijd met ontbijtkoeken op zaterdag.  Daarna vertrokken we rond half elf voor de vier-gemeenten-punt-wandeling.  Ja, sorry, ik kies de namen niet zelf van onze wandelingen.   29945 stappen later of 23,2 km arriveerden we terug bij Oes Nest.  Sabrina heeft een wandelrecord gebroken, wat ben ik trots op mijn keppe.  

Ondertussen hebben we genoten van een verkwikkende douche (wat was dat lang geleden voor mij in de mobilhome).  We zitten nu in onze pyjama en kamerjas.  Straks schuiven we drie Aldiquiches in de oven en daarna vullen we de avond op met lezen.  Straks in bed sluit ik de avond af met de tweede aflevering van het tweede seizoen van de Killing, een aangenaam weerzien met Sarah Lund.

https://www.komoot.nl/tour/604116742?ref=aso
https://www.komoot.nl/tour/605372333?ref=aso


Geen opmerkingen:

Een reactie posten