maandag 5 juli 2021

Kircheim an der Weinstrasse

Toen ik deze morgen rond negen uur de sleutel van onze brievenbus naar onze buurman bracht, regende het pijpenstelen.  Bedankt Johan en zoals afgesproken mag je onze rekeningen met een gerust hart betalen ;-)
We zijn ervan door met als reisdoel Tsjechië.  Het is pas sedert 2 juli dat we zeker weten dat we als toeristen het land mogen bezoeken.  Tegen onze gewoontes in werd er weinig tot niets voorbereid.  Ik vond een uitgestippelde gpx-route van een camper op Pasar.  We volgen deze als leidraad.  Elke avond beslissen we dan wel samen hoe onze volgende dag eruit zal zien.
In de zomer van 1986, de wereld was nog volop in de ban van Tsjernobyl, sliepen we in Nürnberg bij een tante van Sabrina op doorreis naar Venetië, waar we onze vrienden zouden ontmoeten voor een trip van 8500 km doorheen Italië, Griekenland en het toenmalige Joegoslavië.  Sabrina wilde Nürnberg nog eens aandoen op doorreis, omdat ze er ook goede jeugdherinneringen aan over hield.  We startten onze tocht met het gezelschap van Christel van Dyck als gesprekspartner in haar laatste Rotonde, het programma dat ons jaren begeleidde terwijl we over beton of asfalt bolden. Ik maakte vandaag een kleine omweg doorheen Luxemburg om er vloeistof voor Oes Nest en mezelf in te slaan, beiden aan behoorlijk lagere prijzen dan bij ons.  
De hele rit was een afwisseling van (mot)regen en korte opklaringen.  Tijdens de koffiepauze van drie uur legde ik een camperplekje vast, maar het uur daarna bleek dat het aankomstuur telkens opschoof zodat ik even voor vijf nog een kleine snelwegparking opreed, om Kircheim bij een wijnboerderij vast te pinnen met aankomstuur 17u15, een kwartier te laat voor de aperitief.  
Eén heel positief punt, ons hefbed kraakt niet meer dankzij het wondermiddel WD40.  We voelden ons helemaal zen op de biljartlakenautosnelwegen van Duitsland.  Sabrina probeerde voortdurend een uiltje te vangen, maar ze werd telkens gestoord door mij of madam van de GPS.
Deze avond genieten we van een eerste maaltijd die we kregen voor onze moeder- en vaderdag van de dochters: Marokkaanse butternut tajine met couscous.
We zitten terug binnen, nadat we het even buiten probeerden.   Momenteel is het terug droog, hopelijk blijft het zo, maar ik heb er mijn sterke twijfels over.

Nieuwe alinea:  Na de lekkere veggiemaaltijd, nog een deugddoend wandelingetje gemaakt naar het dorp zodat er ook wat foto's voorhanden zijn bij vandaag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten