zondag 3 juli 2022

Wachtendonk

Door onvoorziene omstandigheden konden we een dag vroeger vertrekken dan gepland, een kans die we gegrepen hebben, want op een zondag is het toch rustiger rijden, dan tijdens de week.  We moesten enkel voor de Kennedytunnel stapvoets rijden, maar morgen zou het waarschijnlijk stilstaan geweest zijn.
Ik ervaarde deze morgen een lichte spanning bij Sabrina, het is nog erger geweest.  Ik wilde ook de spanning controleren van de banden.  Dat kon gelukkig bij het Shellstation.  Voor 2 euro werden de voorbanden van 3,7 bar tot 5,5 bar gepompt, de achterbanden waren meer op spanning.  Of het aan de juiste bandenspanning ligt, weet ik niet, maar ik had over de 270 km een gemiddeld verbruik van 8,2 liter, een verbruik dat ik nog nooit gehaald heb.
Aangezien we deze middag thuis warm aten, hoeven we dit deze avond niet meer te doen.  Het aperitiefje staat wel op tafel terwijl de schotel het eindelijk weer doet na de herstelling van een coaxkabeltje. 
We stonden reeds enkele keren in Wachtendonk, dat net over de grens in Duitsland ligt en niet in Nederland zoals de naam misschien doet vermoeden.  We zien wel waar we morgen geraken na zo'n 350 km.  Hopelijk in de buurt van een restaurantje, want we willen genieten van een snitzel, nu we even op Duitse bodem verblijven.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten