donderdag 29 december 2022

Puurs

Eindelijk nog eens samen weg met Oes Nest, voor het laatst tijdens mijn laatste kerstvakantie.  Het is een periode van afscheid nemen: vorige week zongen we voor het laatst met ons koor een kerstrecital.  We houden ermee op.  Ik ook, nog drie lesweken en dan neem ik afscheid van "het" onderwijs, hoewel vormingen in mijn agenda blijven staan.  Het wordt zelfs druk in februari.  Tijdens de voorbije maanden sliep ik vaak alleen in Oes Nest tijdens mijn periodieke wandelingen langs de GR5a.  Ik hoop deze tocht nog voor de zomer af te ronden, nu er meer vrije tijd staat te lonken.
Vandaag trakteerden we onszelf op een amuse gueulle.  De musical Vergeet Barbara is niet van het niveau van 40-45 die we ook in het popuptheather van Puurs zagen, maar Sabrina heeft ervan genoten.  Ik ook, maar soms had ik wel het gevoel in een optreden van een schoolfeest te zitten.  Ik heb alvast weer wat ideetjes voor... neen, mijn laatste schoolfeest is achter de rug.
We staan aan de Rupel, niet ver waar de rivier zich laat monden in de Schelde.  Ik sla altijd onze slaapplekken op en leerde zo dat we even verder ook in Wintam sliepen in 2017.
De fietstocht naar het theater liep niet zo vlot.  De weg uitgestippeld door Google Maps was behoorlijk modderig  en toen we de weg moesten afsnijden door een omgevallen boom, maakten m'n fiets en ik een slippertje.  Groot is mijn eerbied voor de veldrijders.  Het bleef miezeren, tot we onze fietsen onder een afdak konden stallen.  We waren niet alleen, er stonden nog twee fietsen.  Gelukkig was het droog, maar merkelijk kouder op de terugweg.  Toen volgden we de autoroute van Google Maps.
Morgen heb ik op RouteYou nog een wandeling gevonden van 15 km die passeert langs onze camper.  Hopelijk wil het weer een beetje mee.  En onze huisbatterijen, want die hebben blijkbaar ook hun beste tijd gehad.  Ze zijn 6 jaar oud en ik wil ze zo snel mogelijk vervangen.  Volgende week trekken we naar Antwerpen.  Gelukkig biedt Vogelzang elektriciteit aan voor een schappelijke prijs.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten